Mysli med alt det gode

– næsten uden gluten og derfor topdollar for din mavse! Er også fyldt med sunde omega-3 fedtsyrer fra hørfrø + chiafrø, så slipper du for at spise fisk (selvom der ikke er nogen grund at lade være med det!)

50 g hasselnødder
100 g rugflager (skift ud med havregryn, hvis du vil helt af med gluten)
120 g knækket boghvede
120 g quinuaflager
50 g hørfrø
55 g tørret mango (eller anden tørret frugt)
20 g chiafrø (kan du ikke finde chiafrø, kan du i stedet brug lidt flere hørfrø)

 

1. Tænd ovnen på 150 grader

2. Smid rugflagerne på en tør og varm pande.

3. Når ovnen er præcis 150 grader, smider du hasselnødderne på en bageplade og sætter dem ind. De skal have PRÆCIS 20 minutter, så sæt æggeuret. Ved 20 minutter på 150 grader, får nødderne en lækker nougat-agtig smag, men får de det for varmt eller bliver derinde for længe, går du glip af nougatsmagen.

4. Smid quinua og boghvede op til rugflagerne og sørg for at røre rundt. Lad myslien hygge sig på panden ved mellemhøj varme i ca. 10 minutter. Sluk.

5. Skær mangoen i små stykker. Jo mindre, jo større chance for at få en bid mango i hver skefuld.

6. Tag nødderne ud af ovnen og gnid skallen af. Brug fingerne eller gnid mellem et par stykker køkkenrulle. Hak nødderne og smid i myslien sammen med chiafrø og hørfrø. Lad den køle helt og hæld på glas.

Mysli

Skriv et svar